מחקר חדש לגבי הקשר בין טיניטוס ואובדן שמיעה לבין חשיפה לרעש

אודות

במחקר באוניברסיטת לנצ'סטר, בוצע בידי צוות שעוסק בחקר הטיניטוס, נמצאו תובנות חדשות לגבי הסיבות לכך שישנה קורלציה בין אובדן שמיעה לאותות שמיעתיים שלא הצליחו לעבור לאורך עצב השמיעה.

פגיעה בשכבת המיאלין ואבדן שמיעה

טיניטוס וחשיפה לרעש

מיאלין

המחקר בן שלוש השנים נגזר ממלגת לימודים לתואר שלישי בראשות ד"ר מרטין האמאן, מרצה למדעי המוח במחלקה לפיזיולוגיה ופרמקולוגיה של התא. המחקר, שפורסם ב-J Neurosci, עוזר להבין כיצד נזק למיאלין (שכבת הגנה סביב לתאים), משנה את העברת האותות השמיעתים שמתרחשת במהלך ירידה בשמיעה. לדברי ד"ר האמאן: "פרסום קודם הראה כי חשיפה לרעש חזק פוגע במיאלין המהווה את שכבת ההגנה סביב התאים. הראנו כעת את הקישר ההדוק יותר בין מחסור או פגיעה ב"מעטפת המיאלין "המקיפה את עצב שמיעה ואובדן שמיעה. זה הופך להיות ברור מדוע קיימת קורלציה בין אובדן שמיעה ובין פגיעה ביכולת ההעברה של אותות שמיעתיים לאורך עצב השמיעה".

הקשר לטיניטוס וחירשות

"הבנת המנגנונים התאיים מאחורי ירידה בשמיעה וטיניטוס, מאפשרת לפתח אסטרטגיות למניעה או להקלת הסימפטומים של חירשות או טיניטוס – למשל על ידי שימוש בטיפולים תרופתיים ספציפיים. "מחקר חדש זה חשוב במיוחד משום שהוא מאפשר לנו להבין את המסלול החל מהחשיפה לרעש חזק ועד לאובדן השמיעה . עכשיו יש לנו מושג טוב יותר על המנגנונים שמאחורי האותות השמיעתיים שלא הצליחו לעבור בצורה מדויקת משבלול האוזן (כוכליאה) למוח . כתוצאה מכך, ההתמקדות במיאלין ותיקונו לאחר חשיפה לרעש חזק, יכול להיות מוכחת כיעילה בירידה בשמיעה כתוצאה מחשיפה לרעש "

תועלת רפואית לאוכלוסיה רחבה

ד"ר האמאן מוסיפה כי סביר שניתוח המנגנונים התאיים הקשורים לאובדן השמיעה עשוי להביא תועלת רפואית משמעותית מאוד לאוכלוסייה רחבה . ההבנה של המנגנונים אחראים לאובדן שמיעה מייצג צורך משמעותי שעשוי להתגבר עם עליה בשכיחות של ההפרעה, זאת עקב הזדקנות האוכלוסייה וההשפעה הגוברת של רעש במקומות פנאי ובעבודה.

תרופה לטיניטוס שנגרם מאבדן שמיעה

" אני נרגשת מאוד בעקבות מחקר זה. העבודה תסייע למניעה, כמו גם להתקדמות במציאת תרופות מתאימות לירידה בשמיעה ואולי גם לטיניטוס שנגרם כתוצאה מאובדן שמיעה". הצוות של ד"ר האמאן באוניברסיטת ליסטר כלל תומאס טאגו שביצע את כל הניסוייפ האלקטרו-פיזיולוגיים, מאט בארקר ונטלי אלקוק שביצעו את הניסויים האלקטרו מיקרוסקופיים ובדיקות ההדמיה . אנדרו ג'ונס , ביצע את הסימולציות במחשב.

דברי ראש המחקר הביו-רפואי בלייסטר

ד"ר ראלף הולם, ראש המחקר הביו-רפואי , אומר : " אנו יודעים כי חשיפה לרעש חזק עלולה לגרום לאובדן שמיעה וטיניטוס. הגנה על האוזניים שלך תמיד צריכה להיות קו הגנה הראשון , אך יש גם צורך דחוף במציאת טיפולים רפואיים למאבק בחשיפה בלתי נמנעת או מקרית לרעש. המחקר שמממנים באוניברסיטת ליסטר תורם תרומה חשובה להגדלת ההבנה שלה אופן שבו ניזקי רעש פוגעים במערכת השמיעה שלנו. אנו מקווים שהידע זה בסופו של דבר יוביל לטיפולים רפואיים לסוג נפוץ זה של אובדן שמיעה ולטיניטוס".

פוסט זה פורסם בקטגוריה tinnitus. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה